Re: zloto, platynowce ....,

Autor: Roman J. Farański <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 21:21:39 MET

> Czesc czekam z niecierpliwoscia na tego dreszczowca od Romana,
> mam 16 katalizatorow i 6 kg monolitu (z aut niemieckich) i narazie usilnie
probuje rafinowac, ale bezskutecznie - niestety. Czekam na sugestie
wymyslcie mi cos modrego, bo zaczynam bzikowac.
> Roman jezeli wiesz cos wiecej i chcialbys mi pomoc to moze
poeksperymentujemy z tym razem.
> Uwazasz, ze taka zabawa jest nieoplacalna, moze masz racje, ale ja nie
robie tego dla pieniedzy tylko po to, zeby sie pobawic w wolnej chwili
sztabka platyny (zart).
> Dzieki Roman za to, ze odpisales - przeczytalem to uwaznie dwa razy i
widze, ze tylko ty tutaj masz cos do powiedzenia (nikt inny sie nie
odezwal - myslisz, ze nikt nie ma o tym pojecia czy raczej moze to zwykly
brak czasu).
> Czekam na ciekawe pomysly, sugestie i komentarze - licze, ze ktos moze
wreszczie powie mi co ja robie zle.

Mily przyjacielu, moja druga dysertacja doktorska - to badania mozliwosci
dodatkowych odzyskow zlota i platynowcow ze zloz LGOM-u (dzisiaj KGHM Polska
Miedx), lata 1984-87. Moj Boze, kiedy to bylo ...,
Gro pracy bylo robione w laboratoriach (utajnione) Kopalnia Konrad w Iwinach
k/Boleslawca, Instytut Metali Niezelaznych Wydzial Hutnictwa Glogow na
terenie Huty Miedzi w Zukowicach, oraz po czesci Instytut Przerobki Kopalin
Wydzial Gorniczy Politechniki Slqskiej (Prof. Nawrocki - promotor pracy ..),
AGH Krakow i czesc na RWTH Aachen w Niemczech ...
Prace byly w znacznej czesci utajnione, wyniki nie mogly byc publikowane,
"szly" do wiadomosci w tamtej epoce do GiproCwetMetal Instytut w Moskwie,
nadzor nad calosciq sprawowal owczesny wicepremier Szalajda ....,

No ale receptury i techniki mineralizacji probek, wydzielania i rozdzialu
platynowcow moge ci podac ...,
Nie ma problemu ...

Przez ciekawosc - z jakiej miejscowosci jestes ....

Uklony

Roman