Re: kat piramidalizacji

Autor: <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 17:29:01 MET

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Michal Walczak <walczus23@yahoo.com>
Do: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Data: Thu, 16 Mar 2006 01:02:22 -0800 (PST)
Temat: Re: kat piramidalizacji

> "chciały". {o fulerenach}
>
> Nie chodzilo mi tu o to ze to fuleren mialby byc
> plaski tylko jak bardzo odksztalcone sa pierscienie
> aromatyczne (od swoich naturalnych form, czyli gdyby
> wystepowaly same, to mialyby kat 0 stopni).
>

> Michal

Ach, rozumiem. Chodzi o kąt dwuścienny między dwoma sąsiednimi pierścieniami. Ściany tworzą płaszczyzny pierścieni a wspólne atomy węgla stanowią oś łączącą obie ściany.
Nie wiem, jak to zrobić analitycznie, ale można posłużyć się programami do grafiki molekularnej, wprowadzić pobrane z internetu dane dla fullerenów i za pomocą odpowiedniej funkcji określić wybrany kąt torsyjny.
Wojtek