Re: sedymentacja inwersyjna i takiż osad

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 09:21:57 MET

> MdG:
> No właśnie ja bym powiedział ze osad. Osad to uniwersalne stwierdzenie
wcale
> nie musi oznaczać że zawsze jest na dnie.
> Seb:
> Nie żebym prowokował :)
> ... ale jak w takim razie scharakteryzować np układ (dyspersja
> mikrokapsuł), który oprócz stabilnej dyspersji zawiera osad (na dnie) i
osad
> (przy powierzchni)?
> Kiedyś myślałem by używać słów flokulacja i flokuły ("flokulat"). Później
> [...]

No tak, ale jest jeszcze faza wewnątrz kapsuły. Nie żebym prowokował, ale
... powiedzmy że ciekła konkretnie zaś oleista, hydrofobowa. Więc mamy
doczynienia z zawiesiną mikrokapsuł z większym zagęszczeniem cząstek u dołu
i góry naczynia, oczywiście w fazie ciekłej. Na taki układ
mikroheterogeniczny (w rzeczy samej ;) przydało by się znaleźć określenie,
No ale tu chyba najważniejsze jest to że udało się to zrobić.

Pozdrawiam
MdG