sedymentacja inwersyjna i takiż osad

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Thu 09 Mar 2006 - 17:54:28 MET

MdG:
No właśnie ja bym powiedział ze osad. Osad to uniwersalne stwierdzenie wcale
nie musi oznaczać że zawsze jest na dnie.
Seb:
Nie żebym prowokował :)
... ale jak w takim razie scharakteryzować np układ (dyspersja
mikrokapsuł), który oprócz stabilnej dyspersji zawiera osad (na dnie) i osad
(przy powierzchni)?
Kiedyś myślałem by używać słów flokulacja i flokuły ("flokulat"). Później
zamieniłem to na krem i kremowanie (śmietankowanie). Pierwszy pomysł odpada
po przerobieniu chemii koloidów. Drugi można by wyeliminować po rozmowie z
mleczarzem, albo technologiem żywności. Słyszałem, że oni sporadycznie
używają takich terminów. Niestety nie znam żadnego takiego fachowca. Może
ktoś z Was zna?
Dzięki za dyskusję
           za flotację też ;)
Pozdrawiam