Re: sedymentacja inwersyjna i takiż osad

Autor: Katarzyna Sz. <wojtaszek1978_at_interia.pl>
Data: Fri 10 Mar 2006 - 07:50:25 MET

Sebastian Żywicki napisał(a):
> Witam Wszystkich
> Jak nazywacie "takie coś" co będąc zawiesiną "sedymentuje" do góry? Osad
> chyba nie jest (?)
> Innymi słowy, do czego (nazwa?) prowadzi zastosowanie fazy dyspersyjnej
> mniejszej gęstości niż faza ciągła? (układ bez stabilizatorów dyspersji)
>
> Pozdrawiam
> Sebastian

Nie jestem pewna, bo piszę z głowy, ale masz najprawdopodobniej na myśli flotacje gdzie kryterium rozdziału jest różnica w zwilżalności ciała stałego przez ciecz. Do flotatora doprowadza sie "od dołu" powietrze i czastki mniej zwilzalne otaczają sie pęcherzykami powietrza i wypływaja do góry. W efekcie uzyskujemy taką paskudną pianę którą sie zgarnia z góry. Będziesz musiał to jeszcze sprawdzić bo z tym zjawiskiem spotkałam sie na praktykach w oczyszczalni ścieków a od tego czasu minęło juz prawie 10 lat

Pozdrawiam
Katarzyna