Re: Uczelnia

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 08:07:37 MET

No to i ja dorzuce swoj kamyczek do uczelni,

i powiem tak - jak samemu sie bardzo nie stara to bedzie kupa po studiach.
Studia i na polibudzie i na uniwerku moga dac porzadne podstawy
teoretyczne - i tylko tyle. Praktyki to rzecz bardzo rzadka, chyba
wystepuje w podobnych ilosciach jak ptasia grypa.

Co gorsza, jakosc nauczania i samych studentow (NIESTETY!!) spada
dramatycznie. Widzialem to po swoich kolegach, u ktorych zaczynaly byc
widoczne momentami objawy braku mozgu, na szczescie tylko momentami.
Ale z wlasnego doswiadczenia pedagogicznego to wynioslem po prostu
koszmarne wspomnienia (no, kilka dziewczym bylo ladnych ;))
Od ludzi na pierwszym roku studiow mozna chyba oczekiwac iz wiedza ze nie
dzieli sie przez zero, bo oni nie wiedzilei ze nie, ba dziwili sie ze
kalkulatory im E pokazywaly. Ale nie to bylo najgorsze, pierwszy rok
studiow magisterskich uzupelniajacych robil dokladnie to samo..
inzynierowie...

Ostatnio moja szanowna malzonka, miala taka troche nieprzyjemna dla niej
rozmowe. W skrocie rzecz ujmujac dowiedziala sie iz nie beda do jednej
firmy przyjmowac ludzi po UJ, gdyz sa po prostu bardzo slabi. Czego ja nie
moge powiedziec o zonie.

I to jest wina z jednej strony uczelni, ktora nie potrafi utrzymac
standardow, a z drugiej strony studentow, ktorzy nie przyjda na studia bo
bylyby dla nich za trudne. A pewnikiem dla nas, starszych wiekiem ;)))
osob to mogloby byc momentami fajne (bo latwe) i denerwujace (bo banalne).
I ten proces destrukcji nastepuje niezaleznie od uczeelni. Za jakis czas
poszukam nowej pracy i bede sie czerwienil bo jakos gosc mi powie ze po
PWr to sami cieniasy, a co gorsza, moze sie to okazac w danym momencie
prawda.

Coz moge poradzic, gdybys mial jakies ukierunkowanie (moze juz wiesz ze
chemia fizyczna to jest to) to poszukaj ludzi w tym fachu na uczelniach
ktore cie interesuja i... od razu na pierwszym roku skieruj tam swoje
kroki. Teraz tylko tak mozna sie czegos wiecej nauczyc.

pozdrawiam

Lukasz Kuzma