Re: Uczelnia

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 17:36:39 MET

> ŁB> Uniwersytet Jagieloński w Krakowie czy
> ŁB> Uniwersytet Śląski w Katowicach

Co jakiś czas temat wypływa na forum.
Moim zdaniem:
Uniwersytet Jagielloński ma wyższy standard, ale wynika on głównie z nazwy uczelni niż poziomu
kształcenia.
Na UJ jest bardzo interesujący kierunek specjalizacji - polimery, interesujące są też przedmioty z
chemii toksykologicznej i kryminalnej, ale niestety specjalizacji nie ma. Więcej nie mogę
powiedzieć, bo nie miałem przyjemności studiowania w Krakowie.

Natomiast UŚ
Niby fajna szkołą, ale nie ma interesującego kierunku chemicznego, tylko chemia środowiska i chemia
nauczycielska.
Większość studentów chemii ciągnie drugi kierunek równolegle.
Nie wiem dokładnie jak wygląda kadra UŚ ale nic złego nie słyszałem.

Wg mnie, zależnie od planów po studiach, najlepsze uczelnie to Politechniki, bo jeżeli jakieś
pieniądze idą na polskie uczelnie z firm to gro przejmują politechniki.
Politechnika daje konkretny dyplom, który może być wielkim atutem!
Minus Politechniki to odpowiednie dobranie kierunku studiowania.

Politechnika Śląska ma trochę uniwersytecki kierunek - Chemia, taki trochę inżynierski, ale bardziej
uniwersytecki.
Interesująca też jest Biotechnologia, a jeżeli ta dyscyplina to tylko we Wrocławiu.

Po bliższe szczegóły co do kierunków zapraszam na priva.

Z poważaniem

Grzegorz Tomaszewicz

Nowosci salonu moto Genewa 2006! >>> http://link.interia.pl/f1911