Re: Prosba o pomoc w rozwiazaniu zadania.-zbior Pazdro, poziom licealny

Autor: Krystian <krystianj_at_op.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 20:00:40 MET

Użytkownik Łucja Ziolkowska <april.art@gmail.com> napisał:
>Przygotowano trzy roztwory o tym samym stezeniu podanych nizej soli i
>stwierdzono, ze ich odczyny sa nastepujace:
>1)Na3PO4-silnie zasadowy
>2)Na2HPO4-slabo zasadowy
>3)NaH2PO4-slabo kwasowy
>Wyjasnic te zjawiska i ulozyc odpowiednie rownania chemiczne.
>Oj zadanie z dwoma gwiazdkami .. nie wiem jak sie za to zabrac,a co dopiero
>rozwiazac ;p
>Prosze o pomoc!

Zadania z gwiazdką mają przeważnie na celu zmobilizować ucznia do poszukiwań, względnie wykazania własnej inicjatywy twórczej. Uważam, że zarejestrowanie się na grupach dyskusyjnych i zadanie pytania też jest pewnym przejawem inwencji twórczej więc odsyłam do strony z rozwiązaniem poruszonego zagadnienia: http://www.dami.pl/~chemia/liceum/liceum10/elektrolity2.htm

Z pozdrowieniami
krystian j.