Re: amfifile

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 18:36:58 MET

At 14:30 2006-03-03 -0800, Michal Walczak wrote:
[...]
>pojawia sie pewien problem. Publikacje, ktore
>znalazlem w PubMedzie sa podane zaledwie w kilku
>zdaniach i nie wiem za bardzo skad wziac wiecej
>takowych rzeczy?
Nie rozumiem, co znaczy "Publikacje sa podane w kilku zdaniach". W
publikacjach jest tylko kilka interesujących zdań, czy w Pubmedzie widzisz
tylko kilka zdań? Jeśli to drugie, to nic dziwnego, bo żaden serwis
bibiograficzny nie posiada pełnych tekstów, a co najwyżej streszczenia.
Pełne teksty udostępniają wydawcy. Do wielu z nich na uczelniach jest
dostęp on-line, a w bibliotekach są wersje papierowe.

>Czy ktos z Panstwa zna moze jakies
>bazy danych z obszerniejszymi publikacjami?
Jeśli chodzi o medycynę i biochemię, to nie ma chyba obszerniejszego
serwisu niż Pubmed. Ma on tę zaletę, że jest darmowy. Możesz też
przeszukiwać Science Citation Index, Current Contents, Scopus lub
Beilstein. Ale na to potrzeba licencji (czyli również wizyta na uczelni).
Darmowe są jeszcze Scirus i Google Scholar.

Jak już pisałem, żaden z tych serwisów nie udostępnia pełnych tekstów, choć
niektóre podają bezpośrednie odnośniki do danej publikacji on-line.

Możesz jeszcze próbować szukać w patentach. Mają tę zaletę, że są dostępne
pełne teksty (Europa, USA, Japonia, nie wiem, czy coś jeszcze), ale
czytanie patentów to katorga (ja w każdym razie tego nie znoszę).

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/