Re: Re: Re: alkohole o odczynie obojętnym i cha r. s łabo kwaśnym?

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Thu 23 Feb 2006 - 21:36:25 MET

-------------------------
>Generalnie w przemyśle i literaturze a takze w praktyce ignoruje sie
reakcje o małej >wydajności lub znikomej, chyba że produkty reakcji są z
różnych przyczyn cenne i opłaca sie >je pozyskiwać mimo dużych nakładów. Ja
nie jestem pracownikiem naukowym a >technologiem produkcyjnym, dla mnie
ważna jest opłacalność procesu.
-------------------
No i bardzo dobrze, ale nie wiem, czy przypadkiem alkoholan uzyskany w
wyniku rozpuszczenia NaOH w alkoholu nie jest tańszy niż ten uzyskany
poprzez rozpuszczanie sodu w alkoholu?? Bo tu chodzi nie tylko o cenę NaOH
względwm ceny Na, ale także złożoność i niebezpieczeństwa procesu reakcji
sodu z alkoholem.
-----------------------------
> Z tym czy sie mylę czy nie, zostawię ocenie innych, bo to w zasadzie nie
jest ważne.
--------------
Nie obrażaj się, bo ja Ciebie nie oceniam, ale wiem, że NaOH reaguje z
alkoholem jak z kwasem; w RO-H wodór (proton) jest "wyrywany" przez OH-. A
twierdziłaś, że to jest możliwe tylko w fenolach. Chciałem to sprostować -
tylko i wyłącznie, a nie kogokolwiek oceniać!!!
>Ale zapytam Cie tylko z ciekawości o źrodło na jakie sie powołałeś pisząc
reakcje alkoholu z wodorotlen!
> kiem sodu, bo chciałabym to zweryfikować :)
Nie masz dostępu do tej książki. Jeśli znajdę trochę czasu, zeskanuję
rozdział nt. "Roztworów alkoholanów metali alkalicznych w alkoholach" - i
prześlę na Twój prywatny adres, bo na liście ChemFan to jest zabronione.
    Pozdrawiam,
Stanisław