Re: Re: Re: alkohole o odczynie obojętnym i cha r. s łabo kwaśnym?

Autor: <wojtaszek1978_at_interia.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 20:45:52 MET

Stanisław Popiel napisał(a):
> [...]
> alkochol
> z sodem.
> ----------------------
> No nie, Kasiu, mylisz się. Wodorotlenki metali alkalicznych reagują z
> alkoholami tworząc odpowiednie alkoholany (nie tylko z fenolami, choć z
> tymi
> ostatnimi o wiele łatwiej).
> Ta reakcja przebiega następująco:
> ROH NaOH >----> RONa H2O
> Symbol ">----->" oznacza reakcję odwracalną, "strzałka w lewo i w prawo"
> Oczywiście alkohole o wiele energiczniej reagują z sodem niż

Generalnie w przemyśle i literaturze a takze w praktyce ignoruje sie reakcje o małej wydajności lub znikomej, chyba że produkty reakcji są z różnych przyczyn cenne i opłaca sie je pozyskiwać mimo dużych nakładów. Ja nie jestem pracownikiem naukowym a technologiem produkcyjnym, dla mnie ważna jest opłacalność procesu. A tak swoją drogą jakby sie dobrze przyjrzeć, chemia nie jest taką nauką jak matematyka ze 2 2 jest równe 4. Jest nauką ścisłą ale zawiera w sobie dużo teroii. Z tym czy sie mylę czy nie, zostawię ocenie innych, bo to w zasadzie nie jest ważne. Każdy ma na tym forum tyle rozeznania żeby sie do tego samodzielnie ustosunkować. Ja napiszę tylko że w takich przypadkach jest trudno trzymać sie jednej linii. To tak samo jakby zostać zapytanym jak w rzeczywistości wygląda roztwór kwasu węglowego w wodzie. W szkole śtredniej uczli mnie jednej wersji na studiach innej. Ale zapytam Cie tylko z ciekawości o źrodło na jakie sie powołałeś pisząc reakcje alkoholu z wodorotlenkiem sodu, bo chciałabym to zweryf
ikować :)

Szukasz sympatycznej blondynki?