Re: kwas szczawiowy

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 17:18:12 MET

> W dodatkach E go nie widze:
> http://chemfan.pg.gda.pl/Sprzet_I_Odczynniki/DodatkiE.html
>
> ak

Dobra. Był ... to była jednak dość stara książka w dodatku amerykańska.
Wracając do kwasu szczawiowego to celowo zadałem jego pytanie o
toksyczność. Część z Was odpowiedziała że szczawian wapnia :) i dobrze.
Ponadto szef mi powiedział, że kwas szczawiowy kompleksuje mnóstwo metali
powodując wypłukiwanie ich z organizmu. Od siebie dodam że chyba najgorzej
to jest z trójwartościowym żelazem. Może chyba prowadzić to do anemii ?
    Cóż, nie jestem na tym polu specjalistą.

Z poważaniem
MdG