Re: kwas szczawiowy

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 15:06:38 MET

>BTW, Pozwoliłem sobie sprawdzić w literaturze toksyczność kwasu
>szczawiowego. Czy znane Ci są mechanizmy dzięki którym jest toksyczny dla
>organizmu ? Kwas szczawiowy stosowany jest jako dodatek do żywności, ponadto
>niektóre rośliny jak rabarbar czy szczaw zawierają go relatywnie duże
>ilości.
kwas szczawiowy bardzo latwo sie wytraca w postaci soli. Jest wrecz
zabronione spozywanie kw. szczawiowego przez osoby ze sklonnosciami do
kamicy nerkowej.
A bardzo luubie zupe szczawiowa.. ;)) i mimo wszystko spozywam od czasu do
czasu kwas szczawiowy ;))

wszystko jest trucizna i nic nie jest trucizna - to zalezy od dawki
(Paracelsus w moim tlumaczeniu)

pozdrawiam serdecznie

Lukasz Kuzma