Re: Re: Re: RE: zmywanie barwnikow:(

Autor: Marek Schmidt <chmes_at_chmes.poznan.pl>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 13:22:02 MET

Pozwolę sobie jednak poprzeć Panią wojtaszek1978... Ostatnio coś
wszyscy tak straszą chemią i truciznami, że sam przestałem jeść i się
myć.... Z przestaniem oddychania mi jakoś nie wychodzi, ale jestem na
dobrej drodze.... Ciekawe, czy umrę zdrowszy? Mam nadzieję....

A poważnie, to trzeba patrzeć rozsądnie. Jeśli nawet jakaś substancja
nie jest zupełnie bez wpływu na organizm, to trzeba mieć na uwadze, że
nic nie jest bez wpływu, ale nie można odgrodzić się od wszystkiego.
Po prostu nie da się. I nie można też wszystkim straszyć. Dość już
jest strachu w mediach i gdzie się tylko da. Chemia to naprawdę nie
jest diabelskie narzędzie, tylko taka sama nauka jak wszystkie inne
(biologia, fizyka czy ekonomia). I ma służyć pomocy człowiekowi, a nie
straszeniu i wyrabianiu chemikom miana czarnoksiężnika i kapłana
wiedzy tajemnej - trucizny, kamienie filozoficzne i takie tam.... (a
jeszcze pirotechnika, a kysz!)

Pozdrawiam wszystkich znawców kart charakterystyki niebezpiecznych
substancji. (A dla zainteresowanych fragment karty charakterystyki
pewnej NIEBEZPIECZNEJ SUBSTANCJI: -- Zebrać na sucho, przekazać do
likwidacji. Oczyścić zanieczyszczony teren (zmyć wodą). Nie dopuścić
do przedostania się do wód, ścieków i gleby. Unikać pylenia. Nie
wdychać pyłów. ---------- wzór chemiczny tej okropnie niebezpiecznej
substancji to NaCl)

Marek Schmidt
CHMES, ul. Suszki 10, 60-681 Poznań