Re: entalpia swobodna

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 13:42:48 MET

Witam !!!

Z tego co pamietam. Entalpia swobodna, badz entalpia Gibbsa. Jest to
zdolnosc ukladu (w sensie potencjalu) do reakcji w sensie rozumienia zarówno
reakcji chemicznej jak i przemiany fazowej. Entalpia swobodna jest jednym z
parametrów kazdego ukladu. Oczywiscie bardzo wazny jest sklad mieszaniny jak
zapewne sie Domyslasz gdyz rózne sa wartosci entalpii swobodnej dla róznych
mieszanin. Prowadzaca wiec nie wyjasnila co to jest entalpia swobodna.

Z powazaniem
MdG