Re: pomocy zadania

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 11:13:24 MET

> 1.
>
> W godzinach porannych promieniowanie słoneczne powoduje wzrost temperatury
> 300 metrowej warstwy powietrza o 2°C na godzinę. Przyjmij ?= 1,2 kg m-3
oraz
> Cp = 1004 J kg-1 K-1. określ jak rośnie strumień ciepła słonecznego i
> porównaj go z danymi przedstawionymi na rys. 3.1.( mały problem rysunku
nie
> narysuje, ale to model bilansu promieniowania ziemi i atmosfery.)
Skomentuj
> wynik. Uzasadnij, dlaczego można założyć, że ciśnienie można przyjąć za
> stałe.

Serdelosie, nie jestem termodynamikiem ani nie pracuję w WPEC-u ale wydaje
mi się, że
do rozważań musisz wziąć klocek powietrza: zał. szer=1m, głębokość=1m
masa tego materiału 360kg [z:d=m/V]
Energia wymagana dla niego do podniesienia temperatury o 2C : 722880J [z:
Cp=E/(m*dT)]
stąd Q=200,8J/(s*m2) [z; Q=E/(S*t)]

Jeżeli możesz, skomentuj ten wynik (nie mam takiego rysunku)

pozdrawiam