RE: HF

Autor: Ilona Zielińska <jelonekziel_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 31 Jan 2006 - 11:05:55 MET

From: chemfan-bounces@man.lodz.pl [mailto:chemfan-bounces@man.lodz.pl]On
Behalf Of Tomasz Plucinski
Sent: Tuesday, January 31, 2006 10:16 AM
To: Chemia popularnonaukowa.
Subject: Re: HF

> Moim zdaniem w cieklym czystym HF nie bedzie zadnej równowagi.
A autodysocjacja: HF + HF <=> HF2- + H+
tpl

Chyba doszłam do tego, ze w bez wodnym cieklym HF bedzie autodysocjajca
właśnie,a w wodnym roztworze
HF+H20->H3O+ + F-
czyli HF jest w tym przypadkiem ansolwokwasem,
ale nie wiem dlaczego pytanie było sformuowane:"jaka bedzie równowaga"?
nie wiem zupełnie, ale trodno dzieki wszytskim za pomoc, niedlugo lece na
egzamin, jakos to bedzie;)