Re: HF

Autor: <bartekwiernicki_at_aim.com>
Data: Mon 30 Jan 2006 - 21:13:33 MET

From: Ilona Zieli?ska <jelonekziel@poczta.onet.pl>
To: Chemia popularnonaukowa. <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Mon, 30 Jan 2006 21:10:33 +0100
Subject: HF

Witajcie!

Ta sesja mnie chyba wykonczy;P Znowu nie wiem o co chodzi:/ Przykladowe
pytanie ktore jutrro moge miec na egzaminie.
Jakie rownowagi ustalaja sie w bezwodnym cieklym HF i w roztworze wodnym HF?
Z gory dziekuje za wszelka pomoc:)

Pozdrawiam,
Ilona Zieli?ska
studentka I roku MCB PW :
Nie jestem pewien ale jezeli chodzi o wodny roztwor HF to bedzie nastepowac reakcja HF z woda
w wyniku ktorej powstanie jon fluorkowy i jon H3O+. Kwas HF jest slaby w zwiazku z tym ustali sie
rownowaga Ka. Ale mowie, nie jetem pewien...
Co do bezwodnika to mowiac szczerze nie mam pojecia.
Pozdrawiam
Bartek Wiernicki
Check Out the new free AIM(R) Mail -- 2 GB of storage and industry-leading spam and email virus protection.