Re: Imidy

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 13:45:25 MET

At 13:27 2006-01-29 +0100, Michael de Greyangel wrote:

>W istocie. Nie szukałem jakos aż tak wytrwale. Poza tym ten związek nigdy
>mi nie był do niczego potrzebny więc nic o nim nie wiem.

Też nic nie wiedziałem! :-) Imidy ograniczają mi się do azotowych
pochodnych kwasów (troszkę jednak szerzej niż kwasów dikarboksylowych, bo
np. moje ukochane kwasy fosforowe tworzą imidy typu P=N :-) ), a diimidy to
DCC, ewentualnie EDC.

Ale zaciekawiłem się na tyle, że znalazłem trochę informacji. :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/