Re: a teraz KNO2

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 27 Jan 2006 - 16:28:45 MET

> tlenki
> idzie w
> KOH ? abstrakcja

> No wlasnie caly czas myslalem, ze powinna zajsc po prostu reakcja
> wymiany tak jak napisales..
> A KOH mi wyszlo stad, ze to mial byc przyklad do tego, ze anion NO2
> (-) w rekacji ze stezonym kwasem wykazuje wlasciwosci zasadowe
> objawiajace sie wydzialeniam anionu O(2-) i do tego jeszcze
> powstaje kation NO+ i np mialem taki przyklad, ze powstaja
> NOHSO4 albo NOCLO4 (tylko, ze to bylo do reakcji samego jonu z
> [...]

Kurczę. Studiowałem chemię, skończyłem chemię i czegoś takiego nie
widziałem. A byłem lepszy z nieorganicznej niż z organicznej. Jedynie co
się mi zgadza w tym równaniu co Napisałeś to bilans masowy. I to wszystko.
Jasne też że NO2- ma własciwości utleniające ale co by miał utleniać ?
Kwas siarkowy ?

MdG