Re: a teraz KNO2

Autor: <bubu_at_sk.soho.pl>
Data: Fri 27 Jan 2006 - 14:27:25 MET

> Po mojemu:
>
> 2KNO2 + H2SO4 -> 2HNO2 + K2SO4
> zaś: 2HNO2 <-> NO2 + NO + H2O
>
> Jak wiadomo kwas azotawy jest nietrwały i dysproporcjonuje na
tlenki
> azotu. Moim zdaniem wykluczone jest powstawanie KOH bo reakcja
idzie w
> środowisku mocnego kwasu, a w ogóle to skąd ma tu byś
KOH ? abstrakcja
> jakaś.
>
> MdG

No wlasnie caly czas myslalem, ze powinna zajsc po prostu reakcja
wymiany tak jak napisales..
A KOH mi wyszlo stad, ze to mial byc przyklad do tego, ze anion NO2
(-) w rekacji ze stezonym kwasem wykazuje wlasciwosci zasadowe
objawiajace sie wydzialeniam anionu O(2-) i do tego jeszcze
powstaje kation NO+ i np mialem taki przyklad, ze powstaja
NOHSO4 albo NOCLO4 (tylko, ze to bylo do reakcji samego jonu z
kwasem) tylko wlasnie nie wiem jak bedzie w przypadku soli...tez mi
to podejrzanie wyglada, ta zasada. Ale jesli by zalozyc, ze NO+
tworzy NOHSO4 to zostają nam O(2-), H+ i K+ i co teraz?

pozdrawiam