4-glukozylo-1,4,5-trihydroksynaftalenu

Autor: Krystian <krystianj_at_op.pl>
Data: Sun 15 Jan 2006 - 01:17:56 MET

Zwiedzając muzeum przyrody natknąłem się na notatkę o występowaniu w liściach orzecha włoskiego 4-glukozylo-1,4,5-trihydroksynaftalenu,który hydrolizuje i utlenia się do juglonu. O ile o juglonie pełno w necie, o tyle o tym pierwszym ani słowa, a coś mi się wydaje, ktoś się chyba pomylił i za dużo grup upakował przy pozycji 4.
Interesuje mnie rzeczywista struktura tego związku. Może ktoś ma informacje na ten temat lub posiadając szerszą wiedzę z organicznej potrafi określić miejsca podstawników wychodząc od juglonu.
Z poważaniem
Krystian Jakimczuk