Re: Azotan zelaza III

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 16:15:36 MET

> jest sól Mohra. Ale odbiegłem od tematu. Stężony kwas azotowy na gorąco jest
> silnym utleniaczem on powinien Ci utlenić w roztworze związki

Na zimno tez jest utleniaczem.

> II-wartościowego żelaza. Podczas reakcji nie będzie wydzielał się wodór,

Mozna tez perhydrolem, ale to by byla kosztowna metoda. Wzglednie
przedmuchiwac powietrze przez r-r pare dni (tygodni?).

A nie lepiej po prostu Fe(NO3)3 kupic i juz, skoro to ma byc robione nie dla
zabawy?
Chyba, ze chodzi o to, zeby ze zlomu go produkowac i sprzedawac?

ak

PS. A jaki Shoanie byl Twoj stary nick?