Re: Azotan zelaza III

Autor: Andrzej Okuniewski <chemmix_at_o2.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 16:14:37 MET

Dnia Tue, 10 Jan 2006 15:14:33 +0100, Michael de Greyangel <degrey@wp.pl>
napisał:

> Musisz gotować roztwór aż do pojaśnienia barwy.
> Związki żelaza II są z regóły ciemniejsze, choć jest wyjątek i jednym z
> nich jest sól Mohra. Ale odbiegłem od tematu.

Żelazo rozpuszczałem kiedyś w kwasie solnym i octwym, powstawały
bladozielone sole, po utlenieniu barwa zmieniała się na intensywnie
brązową, więc nie wiem czy to jest "pojaśnienie".

Poza tym kwas azotowy(V) w stężeniach pow. 2% ma właściwości utleniające,
więc od razu otrzymujemy w ten sposób Fe(NO3)3 nawet używając kwasu
rozcieńczonego.

--
Pozdrawiam,
Andrzej Okuniewski