zwi±zki aromatyczne

Autor: ania <a-n-k-a_k_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 15:59:16 MET

Witam wszystkich!

Jestem raczej biernym cz³onkiem listy, ale mam nadziejê, ¿e zechcecie odpowiedzieæ na moje pytanie. Ostatnio zastanowi³ mnie pewnien fakt; otó¿ zauwa¿y³am ¿e zwi±zki z pierscieniem aromatycznym [a dokladniej w moim przypadku: fenol, anilina i costam jeszcze ale nie pamietam co] zmieniaj± barwê po d³u¿szym czasie przechowywania [ fenol i pare innych zwi±zków na lekko fioletowaw±, a anilina czerwienieje]. Nie wiem, jak stare byly te zwiazki i nie wiem dlaczego tak sie dzieje.

Slyszalam ze to cos zwi±zanego z "rozkladem" pierscienia aromatycznego, ale nikt nie umial udzielic mi dok³adnej odpowiedzi; swoja droga jak dotad nie znalaz³am jej nigdzie. Jak kto¶ z Was wie o co w tym biega to bede wdzieczna za odpowiedz :)

Ania