Re: Re: Azotan zelaza III

Autor: Krystian <krystianj_at_op.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 14:40:15 MET

Użytkownik Lukasz Kuzma <kuzma@mml.ch.pwr.wroc.pl> napisał:
> [...]
niegdy nie próbowałem roztwarzać wiórków żelazowych w HNO3, ale wydaje się, że w rozcieńczonym nie powinno być problemu, w celu zapoczątkowania reakcji proponuję podgrzać.
Kiedyś roztwarzałem coś takiego w kw. siarkowym (dokładnie elektrolicie do akumulatorów), na zimno nic się nie działo, ale po lekkim ogrzaniu rozpoczynała się burzliwa reakcja i wydzielały się nieprzyjne tlenki siarki. Dodatek kilku kropel HNO3 przyspieszał reakcję
Z wyrazami szacunku
Krystian Jakimczuk>