Re: L-glukozamina w hyperchem

Autor: <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Thu 22 Dec 2005 - 01:39:41 MET

> dlatego tez nie jestem ortodoksyjnym zwolennikiem metod ab initio,
> doceniam zalety metod DSC i polempirycznych. kazda z tych metod ma wady,
> nawet ab initio.. ale najwiekszym czynnikiem ryzyka jest czlowiek ;))

I dobrze! Metody ab initio mają dokałnie takie same ograniczenia, jak metody półempiryczne - "nie widzą" oddziaływania odległych atomów. Tutaj nie pomoże najrozleglejsza baza funkcyjna bo w macierzy całek rezonansowych stoi zero na przecięciu się wiersza atomu A i odległego atomu B. Tego nie można poprawić bez lepszej teorii. A oprócz DFT niczego lepszego nie widać... jak na razie.
Wojtek