Re: Zywice epoksydowe

Autor: <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 23:39:29 MET

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Marlena <mzab@o2.pl>
Do: "chemfan@man.lodz.pl" <chemfan@man.lodz.pl>
Data: Wed, 21 Dec 2005 18:31:28 +0100
Temat: Zywice epoksydowe

> Witam Wszystkich!!
> Czy ktoś wie jak można usunąć żywicę epoksydową(utwardzoną) z powierzchni
> stalowej??? Mam problem ponieważ nie wiem czym można podziałać aby to
> usunąć.
> Pozdrawiam
> Marlena
To jest trudne. Usieciowane epoksydy są nierozpuszczalne w rozpuszczalnikach organicznych, ale mogą pęcznieć. Na metalu można powłokę wypalić palnikiem, potraktować ługiem sosowym przez wiele godzin (stal jest odporna na ług), ale trzeba to robić ostrożnie ze względu na to, że ług jest strasznie żrący. Można spróbować całość potraktować jakimś mocnym rozpuszczalnikiem, jak DMF lub DMSO. Na końcu osłabioną powłokę trzeba zdrapać ostrym narzędziem.
Wojtek