Re: uszczelnianie "szlifów"

Autor: <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 23:05:53 MET

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Sebastian Żywicki <zywicki@tz.ar.szczecin.pl>
Do: chemfan <chemfan@man.lodz.pl>
Data: Tue, 20 Dec 2005 16:05:46 +0100
Temat: uszczelnianie "szlifów"

> Witam
> Czy ktoś z Was uszczelniał "szlify" taśmami silikonowymi?
> Spotkałem się z tą praktyką u kolegi, w przypadku takich połączeń - przy
> wyparce próżniowej.
> Mam wątpliwości co do stosowania takich metod w przypadku połączeń
> niegwintowanych.
> Co Wy na to?

Nie ma konieczności stosowania dodatkowych uszczelnień w wypadku wyparki rotacyjnej. Suche niezanieczyszczone szkło wystarczy. Zastanawiam się, czy to była taśma silikonowa, czy raczej teflonowa? Silikony mają tendencję do pęcznienia pod wpływem rozpuszczalników organicznych. Zastosowanie teflonu jest, jak najbardziej uzasadnione, o ile rozpuszczalnki nadżera szkło. Tak może być z hydrazyną i jej pochodnymi.

Wojtek