Re: L-glukozamina w hyperchem

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Tue 20 Dec 2005 - 08:18:13 MET

>Podobną sytuację mają zresztą krystalografowie: podczas krystalizacji
>cząsteczki mogą przyjmować konformacje, które nie mają wiele wspólnego z
>sytuacją w roztworze.
ha.. a potem te konformacje sa brane do badan...

mamy nadzieje tylko ze w krzysztalach duze czasteczki zbyt sie nie roznia
od rzeczywistosci.

Ladnych kilka lat temu, niejaki tomasz cierpicki opracowal metode badan
konformacji czasteczek z widm NMR, do ok. 20 aminokwasow. Teraz chyba
siedzi w kanadzie, a ja nie siedze w temacie, moze cos ruszylo do przodu.
W kazdym razie okazalo sie ze krysztaly to jednak nie jest zbyt wiarygodna
rzecz... ale nie mamy (chyba) innych metod aby badac duze uklady,
skladajace sie z wielu tysiecy czasteczek..

Lukasz Kuzma