Re: redukcja cyjanków

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Mon 19 Dec 2005 - 10:11:01 MET

Witek:
Nadtlenkiem wodoru to mozna cyjanki _utlenić_ i/lub hydrolizować.
Zwłaszcza organiczne.

Seb:
Przepraszam!!! Nie wiem skąd to moje zaćmienie i chęć redukowania
czegokolwiek silnym utleniaczem.

Zakładam, że chcesz syntetyzować cyjaniany nieorganiczne. W jakim
celu, jeśli można zapytac?
:) z nudów. Przedświąteczna atmosfera skłania do pochylenia się nad sprawą
zachowania izocyjanianów w zależności od pH i obecności środków
utleniających (tworzenie soli amoniowych lub amoniaku). Ciekawa jest też
wartość stałej równowagi procesu tworzenia izocyjanianów z cyjanków (nie
mogę znaleźć). Jeżeli nie jest zbyt wysoka, można przez przypadek -
zakwaszając dalej środowisko dla otrzymania węglanu amonu - otrzymać w
zastępstwie kwas pruski.

Witek
http://www.trimen.pl/witek/