Re: L-glukozamina w hyperchem

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Fri 16 Dec 2005 - 09:46:51 MET

At 07:28 2005-12-16 +0100, Michael de Greyangel wrote:
>chcesz robić obliczenia kwantowe???
>
>Zejdź z niego. Zdumiewające jest że raktujesz kolegę jak jakiś mściwy
>profesor. Albo mu pomóż albo daj sobie spokój z pretensjonalnymi postami.
>Nie wszyscy są idealni tak jak Ty Wojtku.

Ja się zgadzam z Wojtkiem o tyle, że rzeczywiście zrobienie wiarygodnych
obliczeń nie sprowadza się wcale do kliknięcia w pierwszy z brzegu przycisk
"Minimize energy". Manual do HyperChema to kilkaset stron, z czego pewien
tylko procent poświęcony jest rysowaniu częsteczek. Podobnie trzeba
kalkulować czas konieczny do nauczenia się programu. Choć przyznać trzeba,
że edycja struktur w HyperChemie to droga przez mękę, tym bardziej, że
efekty wielogodzinnej pracy można straciś jednym nierozważnym ruchem, jako
że twórcy programu nie uznali za stosowne zaimplementowanie funkcji undo.

From: "Support" <support#HYPER/com>
  "[...] we have not seen a real need for an undo feature in HyperChem, so
this is not available with the current release"
grrrrrrrrrrrr!

Z drugiej strony, jesteśmy na Chemfanie ("chemia lekka, łatwa i
przyjemna"), a nie na pl.sci.chemia i powinno się to brać pod uwagę w
dyskusjach. W tym konteście ton listu Wojtka z pewnością nie odpowiada
charakterowi tej listy. Nb. twój komentarz też zawiera niepotrzebną dozę
emocji... :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań