Re: metakrylan metylu.

Autor: Karolina Onderko <nanorurka_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 08:34:33 MET

> Mam pytanko odnośnie oczyszczania akrylanów, a dokładnie metakrylanu
> metylu z zawartego w nim inhibitora(jakim jest HQ).

U mnie się robi tak (metakrylan metylu, akrylonitryl):

1. Na 1 litr MMA bierzesz 100 cm3 5% wodnego roztworu NaOH
2. Wytrząsasz w rozdzielaczu, zlewasz dolną wodną warstwę
3. Taką operację powtarzasz trzykrotnie
4. Potem wytrząsasz ze 100cm3 porcjami wody destylowanej, aż popłuczyny
przestaną wykazywać odczyn zasadowy
5. Zasypujesz ok. 3 łyzkami bezwodnego siarczanu magnezu (srodek suszący) na
24 h.
6. Po odsączeniu - gotowe, u mnie to szło jeszcze do destylacji próżniowej.

Karolina