Re: gestosc acetonu w Tw

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Sat 10 Dec 2005 - 13:05:05 MET

> NA podstawie 2 punktow NIE da sie sprawdzic czy zaleznosc jest liniowa,
> czy nie. (na podstawie trzech tez odradzam).
> Przy kazdej aproksymacji (takze liniowej) dla 2 punktow, wspolczynniki
> 'dopasowania' (np Pearsona dla liniowej) wyjda doskonale (1, lub -1),
> ale nie maja one zadnego sensu.

Zgadzam sie, zaznaczylem ze: "Dwie pary wyników, to nie material statystyczny"

Dlatego zwracam sie z prosba do grupowiczów o podanie wiekszej liczby gestosci dla róznych
temperatur.

> Jezeli chodzi o dane fizykochem. to proponuje zajzec do literatury. Np.
> Perry's Chemical Engineers' Handbook (7th Edition), Section 2. Physical
> and Chemical Data / Densities of Pure Substances. Tablica 2-30.[...]
> gestosc=MW{(c1/c2)^[(1+(1-T/c3)^c4]}/1000
> MW 58,08
> c1=1,2332
> c2=0,25886
> c3=508,2
> c4=0,2913
> T [K]
> zakres -100 do 230 degC
> (wynik w g/cm-3)

Operowanie na kalkulatorze to czarna magia dla mnie, ale podstawiajac dane do wzoru uzyskuje gestosc
0,333 g/ml
Czy wy takze taka otrzymujecie?
Jezeli gestosc w temp 56,2 deg C wynosilaby 0,333 g/ml, to wnioskowanie z regresji liniowej nie ma
sensu.

Grzegorz

> Proponuje na wszelki wypadek zajzec do ksizki zeby sprawdzic, czy nie
> pomylilem sie przy wspolczynnikach.
>
> Piotr Domagalski

Szukasz pracy? Szukamy pracownikow: dziennikarzy, webmasterow,
specjalisty ds. badan, promotion managera, administratorow baz danych,
programistow Windows i wielu innych! >>> http://link.interia.pl/f18e6