Re: gestosc acetonu w Tw

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Fri 09 Dec 2005 - 23:26:28 MET

> Potrzebuje gestosc acetonu w jego temperaturze wrzenia (56st C)
> lub jak najbardziej zblizonej. Ewentualnie gestosci w innych
> temperaturach niz 20st C (byc moze z kilku danych uda mi sie to jakos
> sensownie interpolowac)

Zaciekawil mnie problem gestosci acetonu.
Przeszukalem kilka pozycji, wlacznie z tablicami fizyko-chemicznymi, nic nie znalazlem.
Jedyne gestosci jakie mi sa znane to:
0,792 g/ml (20 deg C)
0,785 g/ml (25deg C)
Jako, ze ostatnio troche siedze w statystycznym opracowywaniu wyników postaralem sie odgadnac
gestosc w 56 deg C
I wyszlo mi tak:
Wspólczynnik Pearsona dla tych danych równy jest -1, a wiec istnieje scisla zaleznosc liniowa.
Excel policzyl wspólczynniki regresji: a=-0,0014, b=0,82
Gestosc w temp 56 deg C wynosi: 0,7416.

Ale:
Dwie pary wyników, to nie material statystyczny, dlatego do mojego wyniku nalezy podchodzic z
ograniczonym zaufaniem.
Z wyników wychodzi, ze w temp 0 deg C gestosc wynosi 0,82 g/ml (ale czy tak jest rzeczywiscie,
watpie)

Wyrazy szacunku:

Grzegorz Tomaszewicz

INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1