Re: Alternatywna metoda otrzymywania cyjanków

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Wed 30 Nov 2005 - 07:03:30 MET

> Mile widziane są opinie na temat tej metody.

Zastanawiam sie po co wyważac otwarte drzwi i opracowywac metode
syntezy KCN, który jest tani jak przysłowiowy barszcz. Rozumiem, że
przecietny chemik amator ma problemy z jego zdobyciem, ale może to i
lepiej? :-)

A tak przy okazji, roi mi sie (ktos mi kiedys o tym chyba mówił)
prosta metoda syntezy gazowego HCN poprzez odwodnienie formamidu. W
kolbie umieszcza sie srodek odwadniajacy (najlepiej P2O5) i z
wkraplacza wpuszcza sie formamid. Jedynym lotnym produktem jest
gazowy HCN, ktory wpuszczasz do reakcji lub gdzie tam chcesz.

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/