Re: alkohol etylowy + nadmanganian potasu

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 14:11:18 MET

>Czy nadmanganian reaguje tylko z alkoholami &#8222;wyższymi&#8221; niż
etanol (czyli z fuzlami)? czy ewentualna ilość nadmanganianu która nie
utworzy osadu zostanie później pochłonięta przez węgiel ? jaka jest
toksyczność nadmanganianu zakładając iż w spirytusie zostaną jakieś jego
ilości.

> Emil

Nadmanganian ogólnie utlenia węgiel organiczny. Utleni więc każdy alkohol,
poprzez keton do kwasu. Trochę to przerabiałem. Fuzle to mieszanina alkoholi
wyższych z wg. mnie (bo o tym że to tylko wyższe alkohole też słyszałem)
kwasami organicznymi np. owocowymi i pochodnymi tych kwasów. Dodając
nadmanganianu trzeba się liczyć z tym że utleni on część alkoholi do pewnej
równowagi keton - kwas i po spożyciu głowa będzie bardzo ciężka. Osad tj.
braunsztyn da się odfiltrować zaś zam nadmanganian już nie zostanie w
alkoholu zwłaszcza jeśli sobie pobędzie w nim dobę. Węgiel w tym przepisie
ma pochłonąć część rozpuszczalnych produktów utleniania. I to stary patent
np. Jack Daniels stosował kloce z węgla drzewnego z drzew liściastych na
wałkach wełnianych (pewnie wełna też była odtłuszczona i bielona na słońcu)
whiskey sączyła się przez ten węgiel miesiącami i ponoć dzięki temu
zawdzięczamy taki bukiet.
   Oczyszczałem okowitę z fuzli zadając ją wapnem defekacyjnym, efekt był
taki że jak się na weselu postawiło jako drugą flaszkę to nikt się nie
skapnął.
   Naturalne właściwości oczyszczające mają też owoce. Używając układu
okowita - wiśnie ;) otrzymujemy bimbrową wiśnióweczkę która już nie
śmierdzi. Jest to sposób bez porównania zdrowszy jeśli patrzy się pod kontem
przydatności do spożycia produkt ten jest zdrowszy od wódki w sklepie,
przynajmniej ja wolę.

SPOŻYWANIE NADMIERNEJ ILOŚCI ALKOHOLU PROWADZI DO CHORÓB SERCA I IMPOTENCJI.

To tak na przyszłość :DDD

Z poważaniem
Michael de Greyangel