Re: zmieniam na GC

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 13:14:42 MET

> Chyba nie ma najlepszego chromatografisty, nikt nie jest podejżewam w
> tym wszystkim (chromatografia ogólnie) wystarczająco dobry. Są tylko ci
> co poznają i pracują i ci co się im tylko wydaje.
> Z poważaniem
> Michael de Greyangel
----------------------------
Skróciłem Twoją wypowiedź, ale uważam, że bardzo trafnie oceniłeś sytuację.

        Jestem właśnie na etapie poszukiwania dobrej kolumny do analizy
związków siarkoorganicznych. Wiem, że Supelco zaleca "SPB-1 SULFUR", ale
poszukuję innych propozycji. Z tego, co zdążyłem zorientować się "SPB-1
sulfur" jest to taka kolumna HP-1 lub DB-1, w której grubość filmu fazy
stacjonarnej wynosi 4 mikrometry a nie poniżej 1 mikrom - jak to jest w
zwykłych kolumnach. Domyślam się, że w tej kolumnie, prawdopodobnie
dodatkowo, zdezaktywowano powierzchnie ścianek wewnętrznych, ale tylko
domyślam się ... Nie znajduję żadnych danych literaturowych na ten temat.
Czy czasem danych na ten temat nie znajdzie się w "Modern practice of gas
chromatography"?? [{(ed. by Robert L. Grob, Eugene F. Barry; 4th ed.,
Hoboken : John Wiley & Sons, cop. 2004)}]. Kto ma dostęp do tego
podręcznika?? {podręcznik jest w czytelni Politechniki Łódzkiej}.
Drugi problem: Jaką kolumnę powinienem zastosować do rozdziału i analizy
ilościowej CO2 i SO2? Przeczytałem wiele not aplikacjnych; wydaje się, że
dobrym rozwiazaniem byłoby PoraPLOT Q lub GS-GasPro????
        Pozdrawiam,
Stanisław