Otrzymywanie Fe2+ i Bi3+

Autor: Mateusz <x_foton_at_interia.pl>
Data: Sun 30 Oct 2005 - 11:33:21 MET

Witam!
1)Potrzebuje otrzymać jakąś rozpuszczalną sól Fe2+ i mam związku z tym parę pytań:
-Czy w domowych warunkach da się czymś zredukować Fe3+, tak, by w miarą szybko można było otrzymać Fe2+?
-Jak rozpuszczać żelazo w kwasach? Mam tylko H2SO4 (96%) i HCl (32%).
W którym reakcja zajdzie najszybciej i jakie należy zastosować stężenie? Czy opłaca się dodawać nieco r-ru KNO3, H2O2, K2Cr2O7 w celu zwiększenia zdolności utleniających roztwarzającej mieszaniny?
2)Dostałem w spadku :D związek: Bi4(C6H5O7)4.6NH3.10H2O jak z tego cytrynianu usunąć cząsteczki amoniaku by mieć czysty hydrat soli bizmutu?

INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1