zmieniam na GC

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Oct 2005 - 18:48:15 MET DST

posiadal jakies materialy na temat identyfikacji związków w tej metodzie
prosiłbym o podeslanie. Chodzi mi głownie o identyfikacje związków w
złożonej mieszaninie. Pozdrawiam

---------------------------------
> [...]
> niezmiernie ważne) ale da się z grubsza po czasach retencji jak Masz
> wzorzec i detektor nań reagujący. Tyle że droga do sedna jest często
> długa. Trzeba bowiem próbkę spreparować. No ale na te i inne pytania
> Znajdziesz odpowiedzi w większości książek od chemii analitycznej w
> dziale "Metody chromatograficzne rozdziału mieszanin" i "Chromatografia
> gazowa".
> Powodzenia
> Michael de Greyangel
> A tak z ciekawości. Panowie i Panie operatorzy GC, ilu nas tu jest ?
------------------------------------
Ostatnio spotkałem się z następującym stwierdzeniem:
"Proszę nie zaliczać osób, które pracują na GC/MS do rodziny
chromatografistów".
Zapytałem: "dlaczego?";
usyskałem następującą, złożoną, odpowiedź:
"Bo po pierwsze zajmując się MS-em tracą z pola widzenia chromatograf,
po drugie ich wiedza z dziedziny chromatografii, zamiast powiększać się, z
biegiem czasu coraz bardziej maleje". I dodał: "a poza tym - im się wydaje,
że są najlepszymi pod słońcem chromatografistami, chociaż popełniają mnóstwo
podstawowych błędów".
Ciekaw jestem Waszych komentaży na ten temat.
        Pozdrawiam,
Stanisław