Re: (brak tematu) zmieniam na GC

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Oct 2005 - 16:58:03 MET DST

rtoip_m@o2.pl napisał(a):

>witam. Czy moze ktos z was interesuje sie metoda GC . Jesli tak i by posiadal jakies materialy na temat identyfikacji związków w tej metodzie prosiłbym o podeslanie. Chodzi mi głownie o identyfikacje związków w złożonej mieszaninie. Pozdrawiam

Jasne. Jest tu wielu specjalistów w tej dziedzinie czyli jak myślę około
trzech. No takie ogólne dane to Byś musiał w książce wyczytać. W sieci
jest wiele podręczników do chromatografii gazowej. Jeśli chodzi o
identyfikaję no to z tym jest różnie, zależy jaki detektor (to
niezmiernie ważne) ale da się z grubsza po czasach retencji jak Masz
wzorzec i detektor nań reagujący. Tyle że droga do sedna jest często
długa. Trzeba bowiem próbkę spreparować. No ale na te i inne pytania
Znajdziesz odpowiedzi w większości książek od chemii analitycznej w
dziale "Metody chromatograficzne rozdziału mieszanin" i "Chromatografia
gazowa".

Powodzenia
Michael de Greyangel

A tak z ciekawości. Panowie i Panie operatorzy GC, ilu nas tu jest ?