Re: bezpieczna utylizacja litu

Autor: Stanislaw Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Wed 19 Oct 2005 - 22:03:43 MET DST

O ile sie nie myle, lit jest poszukiwanym pierwiastkiem. Nie ma sensu
niszczyc tak pozytecznych substancji (chyba, ze w celach doswiadczalnych lub
w sytuacji, gdy lit jest silnie zanieczyszczony weglanem litu). Na pewno
znajdzie sie ktos, kto odkupi ten pozyteczny metal. Podrecznikowym sposobem
niszczenia metali alkalicznych jest ich rozpuszczanie w alkoholu etylowym i
dalej zobojetnianie powstalej zasady rozcienczonymi kwasami nieorganicznymi.
Zreszta lit stosukowo lagodnie reaguje z woda (w przeciwienstwie do sodu a
tym bardziej potasu).
sp
> Czy ktos ma moze doswiadczenie z utylizacja litu?
> Mam troche litu, ktory jak na razie siedzi sobie w glove box w atmosferze
argonu. Musze jakos zaczac go utylizowac. Pytanie czy ktos wie jak to w
miare bezpiecznie robic. Lit w glove box zamniety jest w butelce....
Poniewaz w reakcji z alkoholem wydziela sie wodor chyba nie moge tego robic
w glove box....