RE: Filtr RO

Autor: Mitom <zabanaski_at_poczta.fm>
Data: Tue 18 Oct 2005 - 13:36:51 MET DST

> Czy ktos z panstwa wie moze jak zrobic domowym,
>TANIM
>sposobem filtr odroconej osmozy?Najwazniejsza
>kwestia
>to chyba material z ktorego wykonana jest membrana
>no
>i sam schemat. Takowe urzadzenie potrzebuje do
>celow
>akwarystycznych wiec moze ktos z panstwa zna
>jeszcze
>inne tanie sposby uzyskania miekkiej wody. Moze
>jest
>jakis tani sposob zeolitowania wody?

    Najtańszy domowy sposób do zmiękczania wody to wymieniacze jonowe.
Kilka lat temu zaopatrywałem się - właśnie w sklepach akwarystycznych -
w takowe wymieniacze. Są bardzo tanie w użyciu, bo można je bardzo
prosto regenerować. Osobiście używałem ich nieco do innych celów niż do
zmiękczania wody (kiedyś kupić wymieniacz jonowy - trzeb było mieć
znajomości a tu ktoś robił z nich wymieniacze akwarystyczne).
Jak już nikt nie robi wymieniaczy jonowych do celów akwarystycznych to
na pewno kupić je możesz w prawie każdy sklepie z odczynnikami
chemicznymi tylko tu musisz zadeklarować że potrzebujesz taką mieszankę
żywic jonowymienną do zmiękczania wody która nie zmieni Ci Ph wody i nie
będzie wprowadzała do niej innych jonów poza H+ i OH-

Pozdrawiam Jarek H.

INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1