Re: Trójglicerydy - identyfikacja łańcuchów kwasowych

Autor: Artur Brzezicki <artur111_at_o2.pl>
Data: Mon 17 Oct 2005 - 13:30:49 MET DST

Michael de Greyangel napisał(a):

> I dobrze sobie Wyobrażasz, bo nie. Nie wyobrażam sobie kolumny która
> by to przyjeła, nie wyobrażam sobie jak by mogło to polecieć, nie
> wyobrażam sobie programu. W FIDzie by Ci się to zesmoliło pod
> warunkiem że by przelazło, MS może by wziął ale nie pierwszy lepszy,
> conajmniej podwójny z chemiczną jonizacją. Słyszałem o MSie który
> analizuje biopolimery ale to chyba nie z chromatografem a mieszanina
> nie da sensownego widma. Jedyny sposób jak myślę to metylowe
> pochodzne, rozcieńczyć próbkę odpowiednio i przeprowadzić.
>
> Z poważaniem
> [...]
Najprostszym sposobem będzie przeprowadzenie glicerydów w estry metylowe
przez transestryfikację. Ja to robię to przez rozpuszczenie próbki w
trzeciorzędowym alkoholu i dodanie metanolanu sodu (przygotowany przez
rozpuszczenie sodu w metanolu). Potem analiza metodą GC/FID na kolumnie
kapilarnej z PEG20000 lub FFAP. Na tej ostatniej można bez problemu
oznaczać wolne kwasy tłuszczowe, ale powyżej C20 trzeba długo czekać i
prościej jest je zestryfikować. Pozdrawiam
Artur Brzezicki