Re: przewidywanie widm NMR

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Mon 22 Aug 2005 - 18:50:08 MET DST

>Jestem studentka biotechnologii i mam maly problem z chemia
>organiczna. Mianowicie czy ktos moglby mi wyjasnic w jaki sposob
>przewidywac widma 1H NMR. Niestety nie znalazlam do tej pory zadnej
>publikacji ani strony www, ktora w miare przystepnie by to
>wyjasniala:) Z gory dziekuje i prosze sie nie smiac bo wiem ze dla
>wiekszosci z was to pytanie dosc infantylne:) pozdrowienia!

nie wiem czy uda sie cos takiego przez wytlumaczyc, ja sie do tego nie
zabiore...
po pierwsze musisz sobie odpowiedziec na pytanie, czy masz "wyczucie"
chemii organicznej, po drugie nawet z wyczuciem przewidywanie widm NMR
moze byc tylko i wylacznie bardzo zgrubne.

chyba ze chcialabys sie pobawic w obliczanie widm, ale "za moich czasow"
bylo to jeszcze... no, niezbyt precyzyjne...

a aby przewidywac widma to trzeba nauczyc sie je odczytywac i co
najwazniejsze, duzo pocwiczyc.
Jak sie do tego dojdzie w koncu, to okazuje sie ze to nie jest bardzo
skomplikowane, ale jak to z wiekszoscia spraw... cwiczenia i zrozumienie
tematu...
3mam kciuki..

Lukasz Kuzma
MarbetWil Gliwice