Re: Witam i potrzebuje informacji

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 13:40:45 MET DST

> Tylko, ze jest jakis problem z kodowaniem polskich znaków :(
> W domu mam chyba jeszcze dodkument worda z tymi dodatkami, na
> podstawie ktorego byla ta strona robiona. Jak nie zapomne, to Ci
> podesle.

Nie ma zadnego problemu z kodowaniem, w tym sensie, ze strona jest kodowana
poprawnie tak jak byla w iso-8859-2.
Problem polega na tym, ze serwer jest nieprawidlowo skonfigurowany i wysyla
naglowek iso-8859-1 (i od dawna admin serwera pomimo moich prosb tego nie
zmienia), stad tez przegladarki, u ktorych detekcja strony kodowej jezyka
ustawiona jest na "wykryj kodowanie automatycznie" wykrywa nieprawidlowa
strone kodowa, gdyz niestety ktos zle przemyslal hierarchie waznosci i dla
przegladarek wazniejsza jest strona kodowa wysylana przez serwer, a nie
zakodowana w kodzie HTML danej strony.
Zatem w chwili obecnej jesli ktos chce widziec poprawnie polskie znaki na
stronie ChemFana bedacej na serwerze znik, musi sobie w przegladarce recznie
ustawic iso-8859-2 (Widok -> kodowanie znakow w Firefox i Widok -> kodowanie w
IE ).
Tak jak zauwazyl Michal w mirrorach ChemFana tego problemu nie ma, gdyz
problemem jest zle skonfigurowany serwer, a nie strony ChemFana.

ak