Re: Skodliwe SUDANY w przyprawach

Autor: Seweryn Niemiec <ser_at_man.szczecin.pl>
Data: Mon 01 Aug 2005 - 12:19:52 MET DST

Dnia 01-08-2005, pon o godzinie 12:00 +0200, Michael de Greyangel
napisał(a):
> nazwy producenta. Ale ... należy się wystrzegać przypraw niewiadomego
> pochodzenia. Przytoczę tu pewną historyjkę.
> Moja mama zdobyła bardzo dobre przyprawy z niemiec, oryginalne itp. itd.
> Przywiozła jej koleżanka. Wziąłem próbkę i zaniosłem do siebie, rozwinąłem i
> ... oczywiście były, konkretnie SUDAN I.
> Chodzi o to że przyprawy sprowadzane do Polski w dużych ilościach przez
> większe przedsiębiorstwa są sprawdzane pod kontem analiz szczegółowo, jeśli
> się produkuje przyprawę i chce się być zaopatrzeniowcem jakiejś dajmy na to
> [...]

Co do przypraw wiadomego pochodzenia i z hipermatketów, to Sudan był np.
w sosach Knora sprzedawanych w różnych sieciach hipermarketów (podobno
już te sosy wycofano).

Co do trafiania do UE, to w GB znaleziono ponad 300 produktów
spożywczych z tym barwnikiem.

Opieram się na informacjach z prasy.

Pozdrawiam,
Seweryn Niemiec