Re: Srebro

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 23:28:07 MET DST

>napisales. Tyle ze bardzo latwo jest przejsc z AgCl do Ag, kiedys
>stosowalem cynk ale rownie dobrze moze byc Al np. ze starej anteny
>
>pozdrawiam
>Krzysiek Kleszcz

Tak, AgCl rozkłada się już pod wpływem promieni słonecznych i to istotne
utrapienie jak się chce mieć czysty AgCl, bez srebra. Tyle że jeśli
chodzi o wydajność tej reakcji to jest niewielka, na skalę ilościową.
Kolega zaś pytał jak roztworzyć srebro.

> Ze stężonych kwasów mam tylko siarkowy i solny :/ Jakieś sugestie?

No ciężko. Musisz mieć azotowy. Chlorek i siarczan srebra są ciężko
rozpuszczalne. Fakt ... siarczan lepiej się rozpuszcza ale nie rozpuści
się na tyle by się roztworzył w większych ilościach.

Z poważaniem
Michael de Greyangel