Re[2]: Srebro

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 21:06:58 MET DST

MdG> Myślę że można by było osad chlorku srebra przemywać na sączku tym 2M
MdG> NaOH by uniknąć zbędnego przenoszenia masy zw. srebra. Tylko czy nie
MdG> będzie większych strat ? Nie powinno ich chyba być. Co o tym Sądzicie ?

MdG> Ja stosowałem ten właśnie przepis i rezultat mnie w pełni zadowolił. Być
MdG> może ktoś ma lepszą metodę.

MdG> Z poważaniem
MdG> Michael de Greyangel

Ja robiłem tak, że po wytraceniu AgCl przemywalem go kilka razy woda,
nastepnie dodawalem troche HCl i wrzucalem kawalki Al, rezultat -
czyste Ag w postaci szarego proszku/grudek
Mam bardzo duzo proszku zawierajacego ok 30% Ag, reszta to
min miedz, pewnie jakies siarczki i sam nie wiem co jeszcze (osad
wytracany na blasze miedzianej zanurzanej do zuzytego utrwalacza fot.)
Wiec dla mnie to najlepsza metoda, dochodzi sie do w miare czystego
Ag, choc jesli wystarczy r-r AgNO3 to mozna poprzestac na tym co
napisales. Tyle ze bardzo latwo jest przejsc z AgCl do Ag, kiedys
stosowalem cynk ale rownie dobrze moze byc Al np. ze starej anteny

pozdrawiam
Krzysiek Kleszcz