Re: srebro

Autor: Andrzej Okuniewski <chemmix_at_o2.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 11:49:25 MET DST

Dnia Sat, 16 Jul 2005 10:34:38 +0200, Profil1 <srebrog@neostrada.pl>
napisał:

> dzien dobry
> obserwuje wasze dywagacje na temat czyszczenia srebra
> a nie lepiej kupic plyn do czyszczenia wykapac lancuszek i gotowe koszt
> okolo 5zl

Pewnie, że nie :P A co w tym ciekawego? Mnie bardzo interesują tego typu
reakcje. Nawet wczoraj udało mi się jedną zastosować. Ciocia na wystawnej
kolacji podała faszerowane jajka. Sztućce oczywiście były srebrne, a
wiadomo jajko + srebrny sztuciec = czrany sztuciec. Nie długo od podania
jedzonka łyżka pokryła się brązowo-czrnym nalotem. Skoczyłem do kuchni.
Sklanka. Sól. Folia aluminiowa. I wręcz przy stole pokazałem cioci, że nie
trzeba się męczyć z pastą do zębów. Wszystkim gościom się spodobało :-)

--
Pozdrawiam,
Andrzej Okuniewski